×

wlipp

SEO agentúra




SEO Blog SEO Služby Referencie Kontakt

Ako byť prvý na Google (2018)
21 SEO trikov

05.07.2018


Ako byť prvý na Google, SEO tipy a triky

Chcete byť prvý na Google?

Tak ste na správnom mieste.

Táto SEO optimalizácia skutočne funguje. Keď zadáte do Google slovo "ekg", tak stránka TECHmED (náš klient) je prvá spomedzi 29 000 000 stránok.

Keď zadáte "ekg kniha" tak TECHmED je tiež prvý, predbehol aj martinus :-)

Táto stratégia funguje vynikajúco v roku 2018.

Tak poďme na to!

Ako byť prvý na Google, SEO tipy a triky

Tu sú SEO typy a triky, ktoré stačí dodržať:

  1. Optimalizácia web stránky podľa Google RankBrain
  2. Objevujte nevyužité kľúčové slová
  3. Update, upgrade a republikovanie starého obsahu
  4. Kopírujte Adwords reklamu do Title a Description tagu
  5. Nájdite nefunkčné odkazy na Wikipedii
  6. Ukradnite konkurencii najlepšie kľúčové slová
  7. Optimalizácia pre zdieľanie na sociálnych sieťach
  8. Odchádzajúce odkazy na rešpektované stránky
  9. Vylejte Link Juice na stránky, čo nie sú na 1. strane SERPu
  10. Jedno slovíčko v emaile, zvýši odpoveď o 45%
  11. Youtube video a miniblog
  12. Optializácia obsahu stránky pre sémantické SEO
  13. Používajte nepopulárne kľúčové slová v Title tagu
  14. Wikipédia ako inšpirácia na kľúčové slová a podnadpisy
  15. Nájdite "najlepšie" stránky na spätné odkazy
  16. Publikujte obsah s objemom minimálne 1800 slov
  17. Pravidlo priority prvého interného odkazu
  18. Vlastné kľúčové slová
  19. Kľúčové slová v "SEO undergrounde"
  20. Linkbulding a špecifické spatné odkazy

Google predstavil pred nedávnom RankBrain algoritmus:

Google rankbrain algoritmus, SEO optimalizácia

Ako sa neskôr ukázalo, išlo o OBROVSKÚ zmenu, ktorá zasiahla doterajšie SEO princípy a samotný SERP.

  • Čo je SERP? (Search Engine Results Pages)
    Je to stránka vyhľadávača (Google) s výsledkami vyhľadávania na vami zadené kľúčové slovo.

Prečo?

RankBrain je prvý vyhľadávaci machine learning (AI) algoritmus. RankBrain hodnotí UX (User Experience) stránok v SERPe:

Mechanizmus Google RankBrain pri SEO a pri SERPe

Ako vidieť na obrázku, spokojnosť užíváteľov s výsledkami vyhľadávania, posúva vášu stránku vyššie v SERPe.

Ranking faktorov je cca 200, a RankBrain je tretí najdôležitejší ranking faktor, po spätných odkazoch a obsahu:

3 najdôležitejšie Google ranking faktory

Otázka je?

Ako optimalizovať stránku pre Google RankBrain?

Tu sú 2 jednoduché SEO triky, ktoré fungujú veľmi dobre:

1. SEO trik: Zvýš organickú mieru preklikov (Click-Through Rate - CTR)

  • Keď užívatelia klikajú na vašu stránku v SERPe, tak sa im PÁČI. Google RankBrain túto stránku potom posúva v SERPe na vyššie pozície:
Google posúva stránku vyššie v SERPe

Ale, ak užívatelia neklikajú na vašu stránku, tak RankBrain ju posúva na nižšie pozície:

Google posúva stránku nižšie v SERPe

A to je dôvod, prečo je SEO optimalizácia na organickú mieru preklikov veľmi dôležitá.

Veľmi efektívna SEO stratégia, ako zvýšiť mieru preklikov, je opísaná nižšie v 4. SEO triku.

Ale teraz si ukážeme jeden SEO trik, ktorý zaručene funguje:

Najjednoduchší spôsob, ako zvýšiť mieru preklikov, je pridať čísla do title a description tagu:

Čísla v title a description tagu zvyšujú CTR

Je potvrdené, že ľudia radšej klikajú na odkazy, ktoré obsahujú čisla. Ak vaša stránka obsahuje čísla v title a meta description tagu, tak sa rýchlo zvýši organická miera preklikov (CTR).

2. SEO trik: zlepši mieru opustení stránky (Bounce Rate) a čas užívateľa na webe (Dwell Time)

A zase, Google RankBrain chce do SERPu dávať odkazy na stránky, ktoré sa užívateľom páčia.

Ak užívateľ rýchlo opustí vašu stránku (Bounce Rate), napr. do 3 sekúnd, tak ide o negatívny UX signál. Užívateľom sa vaša stránka nepáči a RankBrain ju posunie nižšie.

Štúdia, ktorá hodnotila 1.3 milióna vyhľadávaní potvrdila, že stránky s nízkou mierou opustenia (Bounce Rate) sú v SERPe vyššie:

Bounce rate - Miera opustení stránky (SEO)

Google posúva vyššie stránky s kvalitým obsahom a UX, ktoré ľudí zaujímajú. Ak ľudí vaša stránka zaujíma, tak na nej ostanú a nevráta sa späť do Googlu.

Takže

AKO zlepšiť Bounce rate a Dwell time?

Jeden tip je, že treba napísť pútavý úvod stránky, ktorý ľúdí zaujme už po prečítaní pár viet.

Jednotucho, úvod stránky NESMIE vyzerať takto:

Nesprávna SEO optimalizácia úvodu stránky

Ak niekto príde na vašu stránku s takýmto úvodom, tak ihneď sa vráti späť na Google a začne hľadať dalej.

A ako sme hovorili, ide o negatívny Bounce Rate a Dwell time. Vaša stránka sa tak v Googli posúva nižšie.

Pútavý úvod stránky má vyzerať takto:

Správna SEO optimalizácia úvodu stránky

Tak, a teraz každý návštevník stránky vie presne o čom stránka je.

Text stránky má byť členený na odstavce, každý odstavec má mať max. 3 vety.

Text stránky by mal potom vyzerať takto:

SEO optimalizácia textu a obsahu (content marketing)

Ako vidíte, text sa veľmi ľahko číta.

A čo je dôležité, ľahko sa číta aj na mobile a tablete. Dnes je už viac ako polovica Google vyhľadávani z mobilných zariadení, nie s destopov. Čitateľnosť je tiež SEO ranking faktor.


Stratégie sú dve, zameráte na populárne (konkurenčné) kľúčové slová, alebo nepopulárne (Long tail keywords).

Nepopulárne kľúčové slová nájdene hlavne na fórach a weboch s temetickým zameraním na váš obsah (Reddit, Stackoverflow, Wikipédia, atď.)

Taký Reddit je nekonečná studňa Long tail kľúčových slov a fráz. A má väčší efekt ako Google keyword planner:

Ak preferujete čítanie, tak tu je základný mechanizmus.

Ideme písať stránku o SEO. Nájdeme si vlákno r/SEO subreddit:

Vyhľadávanie nekonkurenčných (Long tail keywords) kľúčových slov na fórach

Prečítate si vlákno a nájdete slová, alebo frázy, ktorá sa najviac opakujú.

Ak ľudia o niečom diskutujú, tak to hľadajú aj na Googli. Podobný mechanizus platí pre všetky fóra.

Keď idete písať stránku o dovoze vozidiel zo zahraničia, tak si nájdete príslušné fórum:

Vyhľadávanie kľúčových slov na fóre o autobazár

Môžete písať nové články a blogy na tú istú tému, ale prečo nepridať nové informácie ku starému obsahu?

Obsah, ktorý po úprave výrazne zvýši organickú návšetnosť sa niekedy označuje ako spiaca kráľovna :-)

Spiaca SEO kráľovna. Republikovanie sterého obsahu (Republishing obsahu)

Ukážeme si to na príklade blogu ktorý vyzeral takto:

Starý SEO obsah na stránke

(Následne prebehol update blogu - nové obrázky, SEO tipy a triky)

A výsledok?

Nová verzia po update vyzerala takto:

SEO update sterého obsahu na stránke

Blog bol zideľaný na sociálnych médiach (so starou URL adresou).

A výsledok?

Organická navštevnosť stránky sa zvýšila o 111.37%:

Republising - Zvýšenie návštevnosti po republikovaní starého obsahu

Jednoduché však :-)


Je jasné, že pútavé title a description tagy, zvyšujú mieru preklikov (CTR) zo SERPu.

A čím vyššia miera preklikov, tým vyššia pozícii v Googli :-)

Otázka je. Ako mám vedieť, na čo chcú ľudia klikať?

Je to veľmi jednoduché, pozri sa na kľúčové slová v Adwords reklame.

Adwords reklama v SERPe, je výsledok sofistikovaných Google algoritmov, pretože Google chce aby ľudia klikali na jeho reklamu (Google chce zarábať peniaze).

Napríklad máme SEO agentúru, pozri sa na reklami, keď zadáš "SEO agentúra":

Adwords reklama v Google SERPe a kľúčové slová

Teraz jednoducho poskladajte váš title a description tag z Adwords reklami :-)

Ako maximálne zvýšiť mieru preklikov (CTR) si pozri v nasledujúcom videu:


Na Wikipédii sú nefunkčné odkazy (Broken links) označené ako: [dead link]

Nefunkčné odkazy na wikipedii a SEO

Toto označenie informuje editorov a nefunkčnosti odkazu pred odstránením.

Nefunkčné odkazy na vašu tému nájdete jednoducho:

  • site:wikipedia.org [kľúčové slovo] + "dead link"

Napríklad, ak máte anglickú stránku o investíciach:

SEO vyhľadávanie nefunkčných odkazov na wikipedii

Potom navštívte na Wikipédii relevantnú stránku ku vašej stránke:

Google vyhľadávanie nefunkčných odkazov

A cez internetový prehliadač, napr. Chrome (Ctrl + F) nájdi "dead link":

SEO trik s wikipediou - Nefunkčné odkazy - dead link

OK, našli sme na Wikipédii nefunkčný odkaz, a čo teraz?

Teraz vymažeme starý nefunkčný okaz, a nahradíme ho odkazom na vašu stránku.

Ido o nofollow odkaz, takýto odkaz síce nezvyšuje autoritu stránky, ale zvyšuje trusting.

Ľudia si vašu doménu môžu zapamätať a prídu na ňu prijamo cez URL adresu :-)


Najprv si vyberte vašu konkurenčnú doménu, ktorá je vysoko v Googli.

Napríklad predávate autá, a vaša konkurencia je doména autobazazar.eu:

SEO a konkurenčná doména

Potom zadajte konkurenčnú doménu do SEO nástrojov ako SEMRush, alebo SpyFu:

SEMRush a konkurenčná doména

A zistíte zoznam kľúčovych slov vašej konkurencie:

SEMRush a kľúčové slová konkurenčnej domény

Samozrejme, veľa kľúčových slov je vysoko konkurenčných, a SEO optimalizácia by nemala význam, niektoré slová sú priamo viazané na názov démény.

No je veľká šanca, že nájdete kľúčové slovo, na ktoré sa vám ľahko optimalizuje práve váš obsah a UX stráky.


Napríklad kniha o EKG:

Mala za prvý mesiac po online vydaní 10 042 návštev z Facebooku:

SEO optimalizácia na zdieľanie na sociálnych sieťach

Pravda je, že návštevnosť zo sociálnych sieti potom postupne bez "fresh obsahu" postupne upadá.

Pozrite si jednoduchú infografiku, ako vytvoriť virálny príspevok:

Infografika - Virálny marketing a príspevok, SEO optimalizácia, čísla a zátvorky v title tagu, krátke url, obrázky, emócie, influenceri, hashtagy

Teraz si ukážeme 2 SEO triky, ktoré fungujú v roku 2018:

Prvý, používajte krátke URL adresy

Prečo?

Krátke URLky zvýšujú mieru prekliku (pre Google RankBrain)

Druhý, umiestni buttony na zdieľanie na viditeľné miesto, ideálny je floating sidebar:

SEO a sociálne média, buttony na zdieľanie

Spätné odkazy so sociálnych médii ale nepatria medzi ranking faktor:

spätné odkazy so sociálnych sieti nepatria medzi Google ranking faktory

Lenže, zdieľanie vám prinesie väčšiu návštevnosť, a niektorí ľudia umiestnia na svoje stránky odkaz na vašu stránku.

A takéto spatné odkazy už patria medzi 3 najdôležitejšie Google SEO ranking faktory.


Google mení každý rok vyhľadávací algoritmus cca 500x, často ide o minimálne zmeny, zásadný update ale pomenuje, ako napr. Google Hummingbird, Panda, Penguin.

Často sa zabúda na Hilltop algoritmus

Google Hilltop algoritmus a teória hubov

Hilltop je on-page SEO signál, a informuje Google o tom, či sa stránka nachádza v tématickom klastri (hube).

Ako Google vie, ktoré stránky sú v klastri?

Jednoducho, klaster určuje relevantnosť a kvalita stránok, na ktoré stránka odkazuje

Dáva to zmysel, pretože tématický obsah stránok, na ktoré vaša stránka odkazuje, učuje obsah vašej stránky

Korelácia medzi odchádzajúcimi odkazmi (outbound links) a pozíciou v SERPe bola potvrdená v zajímavej štúdii:

SEO a tématické klastre - huby, odchádzajúce odkazy sú ranking faktor

Relevantné odchádzajúce odkazy zvyšujú UX vašej stránky. Pretože čitateľ je presmerovaný na relevantný obsah, a môže si viac naštudovať danú tému.

Odkazujte najmenej na 3 relevantné zdroje z vašej stránky.

Google tak bude informovaný, že ide o stránku v Hilltop klasteri (hube).

Viac o odkazoch a on-page SEO optimalizácii si môžete pozrieť vo videu:


Z hľadiska prekliku zo SERPu (CTR) je jedno, či je vaša stránka na 2. strane Google vyhľadávania, alebo na 38. strane.

Aj stránka s kvalitným obsahom može skončiť na 2. strane SERPu pre zlú SEO optimalizáciu.

Tak ako dostať svoje stránky z druhaj stránky SERPU na prvú?

Je to jednoduchý SEO trik, interné odkazy z vaších podstránok presmerujte na podstránku, ktorá nie je prvá v SERPe

"Vylejete" tak link juice z vaších podstránok do jednej podstránky (page boost) :-)

Link juice a SEO, odchádzajúce odkazy a page boost

Tu je celý SEO proces v 3 krokoch:

1. krok, cez Google Search Console nájdete kľúčové slová, na ktoré sa zobrazujú vaše podstránky na 2. alebo 3. strane SERPu.

V konzole vyberiete Performance status:

Google search konzola - performance status

Vyberiete Average position, je to priemerná pozícia vaších stránok v SERPe:

Google konzola - priemerná pozícia

Potom zoraďte výsledky podľa priemernej pozície, kliknite na Position:

Google search konzola - zoznam priemernej pozície výsledkov

Hľadajte kľúčové slová s priemernou pozíciou 11-30 (čo je 2. a 3. stránka SERPu).

2. krok, identifikujte rešpektované podstránky na vašej doméne.

Rešpektované stránky (Authoritative pages) na vašej doméne nájdete ľahko cez SEO nástroj Ahrefs

Zadáte URL vašeho webu do nástroja:

SEO nástroj Ahrefs, vyhľadávanie stránok podľa autority

Potom kliknite na "Best by links" v ľavom sidebare:

Ahrefs - SEO nástroj, najlepšie odkazy

Potom uvidíte zoznam vaších stránok s najvyššou autoritou:

Ahrefs, podstránky s najväčšou autoritou

3. krok, na tieto podstránky pridajte interné odkazy.

Na tieto podstránky pridajte interné odkazy na podstránky, ktoré sa nachádzajú na 2., alebo 3. strane SERPu.

Napríklad, pridajte interný odkaz "on-page SEO" na podstránku, ktorá je prvá vo vyhľadávaní. Odkaz "on-page SEO" odkazuje na podstránku, ktorá je 2. v SERPe:

Interný odkaz a link juice, SEO trik

Výsledok bude, že podstránka, ktorá je na 2. strane SERPu sa postupne dostane na prvú stránku v Google vyhľadávaní.


Ak niekto vidí v inboxe váš email, tak mu napadnú dve otázky:

"Kto to je?" a "Čo chce?"

Čím rýchlejšie odpoviete v emaile na tieto otázky, tak tým pomalšie skončí v koši.

Ako to spraviť?

Je to jednotuché, použite slovíčko "pretože" čo najskôr v emaile.

Verte tomu, alebo nie, ale slovo "pretože" má veľký vplyv na ľudskú psychiku a pozornosť.

Potvrdila to štúdia z Harvardovej univerzity. Skúmali ľudí v rade, ktorí čakali na kopírku, a či sa nechali predbehnúť neznámym človekom:

SEO trik s emeilom, slovíčko: pretože

Keď neznámy človek povedal "Môžem použiť kopírku pred vami?", tak 61% ľudí sa nechalo predbehnúť.

A keď neznámy človek povedal "Môžem použiť kopírku pred vami, pretože sa veľmi ponáhľam?", tak 81% ľudí sa nechalo predbehnúť.

Štúdia na Harvardovej univerzite so slovíčkom: pretože

To je 28% rozdiel!

Tu je príklad blogera z praxe, ktorý píše email:

SEO optimalizovaný email so slovíčkom pretože

Príjemca vie cca do 2 sekúnd, kto a prečo mu píše email.

Veľmi dôležite je slovíško pretože v prvej vete.


Nemusíme pripomínať, že Youtube videa dominujú vo vyhľadávani Google.

Pretože Google vlastní Youtube, tak nie je dôvod, aby sa to v budúcnosti zmenilo.

Tu je najdôležitejšia časť:

Existuje SEO Youtube trik, ktorý dostane vaše Youtube video vysoko na Youtube aj v Google?

Áno, a je veľmi jednoduchý: napište miniblog (200 slov) pod Youtube video :-)

Veľa ľudí robí chybu, že po uploade videa na Youtube, píše do description boxu krátky popis:

Zlý SEO popis youtube videa

Toto je OBROVSKÁ SEO chyba.

Myslite na to, že algoritmus Google "zatiaľ" nevie pozerať a počúvať vaše video.

Google hodnotí youtube video hlavne podľa title a description tagov

A tento text, ktorý tam zadáte vám pomôže cieliť video na kľúčové slová.

Optimalizované Youtube SEO video by malo vyzerať takto:

Pozrite si hlavne popis Youtube videa:

Správny SEO popis youtube videa

Ako vidíte, ide o kvalitný popis cca 200 slov. Kľúčové slová DIY SEO sa v popise niekoľko krát opakujú.

  • Ide o skratku: do-it-yourself (DIY) search engine optimization (SEO)

Tento SEO miniblog je hlavný dôvod, prečo je youtube video vysoko na Youtube aj Google:

Vyhľadávanie SEO optimalizovaného videa na youtube

Zásadná zmena nastala po zmene Google vyhľadávacieho algoritmu na Hummingbird

Vyhľadávací Google algoritmus Hummingbird

Pred Hummingbird algoritmom Google cielene vyhľadával konkrétne kľúčové:

SEO denzita kľúčových slov

Vďaka Hummingbird algoritmu Google pochopí tému vašej stránky. A zobrazí ju v SERPe aj na kľúčové slovo, ktoré sa na vašej stránke nenachádza.

Schopnosť vyhľadávať podľa významu slov na stránke sa označuje ako sémantické vyhľadávanie (semantic search).

Otázka je:

Ako má vyzerať SEO optimalizácia pre sémantické vyhľadávanie?

Tu je podrobný návod:

Používajte rôzné slová, ktoré tématicky súvisia s požadovaným kľúcovým slovm.

Na stránke vytvorte podnapisy h2, h3, ktoré tématicky súvisia s požadovným kľúčovým slvom.

Napríklad ako blog o Google ranking faktoroch:

SEO blog o Google ranking faktoroch

V blogu sú podnadpisy, ako: Domain Factors, Page-Level Factors, atď, ktoré súvisa s hlavnou témou: Google ranking faktory

Pretože Google chápe stránku sémanticky, tak ju zobrazuje v SERPe na 2462 kľúčových slov (SEMRush):

Kľúčové slová, na ktoré sa zobrazuje stránka v SERPe

Samozrejme, nie na každé slovo je stránka na prvej strane SERPu.

Tématicky blízke kľúčové slová môžete ľahko nájisť pomocou SEO nátroja LSIGraph


Ak použijete v title tagu len kľúčové slovo, alebo krátku frázu, tak zbytočne prídete o časť návštevníkov.

Tu je vysvetlenie:

Pozrite sa na title tag nasledujúceho blogu:

Dobre SEO optimalizovaný title tag

Kľúčové slovo blogu je "white hat SEO".

Takže v title tagu sa nachádza "white hat SEO".

Lenže to nie je celý title tag.

Kľúčové slovo "SEO case study" je nepopulárne (Long Tail keywords), tak prečo ho tam nedať?

SEO nekonkurenčné kľúčové slovo (Long tail keyword), longtaily

Nekonkurenčné (long tail keyword) kľúčové slovo potom vložte do nadpisu blogu (teda aj do title tagu):

SEO title tag s nekonkurenčný kľúčovým slovom

Kľúčové slovo "SEO case study" je menej konkurenčné ako "white hat SEO".

Takže dosiahnete permanentnú návštevnosť cez kľúčové slovo "SEO case study" a intermitentnú návštevnosť cez "white hat SEO"

Takže:

Pri tvorbe title tagu si vždy vyberte 2 kľúčové slová:

Konkurenčné a nekonkurenčné (Lont Tail Keyword)


Chcete nájisť nekonkurenčné kľúčové slová o ktorých nevie konkurencia? A chcete vytvoriť jedinečnú sématnickú stránku?

Nemusíte používať Google Keyword Planner.

Keywords Planner dobre informuje o objeme vyhľadávania za mesiac, no je nepoužiteľný na kreativitu kľúčových slov.

Prečo?

Keyword Planner navrhuje veľmi blízko asociované kľúčové slová.

Keď zadáte kľúčové slovo "weight loss", tak vám navrhne veľmi podobné slová, a to nechceme:

Google keywords planner a asociované kľúčové slová

Ak chcete kľúčové slová, ktoré sa pohybujú okolo vašeho hlavného kľúčového slova, tak potrebujete spontánnu ľudskú konverzáciu.

Alebo, tisíce ľudí, ktorí tvoria jednu tému, ide o články na Wikipédii :-)

Ako na to?

Choďte na Wikipédiu a zadajte vaše kľúčové slovo, napríklad "insurance":

Vyhľadávanie kľúčových slov na wikipédii

Tématicky asociované kľúčové slová nájdete hneď v obsahu:

Kľúčové slová v obsahu na wikipédii

Ďalej v sidebaroch:

Kľúčové slová v sidebare na wikipédii

Kľúčové slová sú aj v interných odkazoch :-)

Kľúčové slová a interné odkazy na wikipédii

A tiež na konci článku v sekcii "See also" :-)

Kľúčové slová na konci článku na wikipédii

Po prečítaní týchto časti Wikipédie máme veľa nových unikátnych kľúčových slov a nápodov na podtémy.

Po klinknutí na interný odkaz môžeme pokračovať v hľadaní kľúčových slov.

Preklikovanie po interných odkazoch môžeme opakovať donekonečna :-)


Spätné odkazy patria medzia 3 najdôležitejšie SEO ranking faktory.

Kvalitné spätné odkazy z relevantných stránok sú základ pre linkbuilding.

Blogeri vytvoria zoznam kvalitných stránok za nás, stačí dať do vyhľadávača napríklad "najlepšie blogy o stravovaní".

Použijete jednoduchú SEO techniku:

  • Blogy o [kľúčové slovo] ktoré sa oplatí sledovať
  • Najlepšie blogy o [kľúčové slovo]
  • Top blogy o [kľúčové slovo]

Ukažeme si príklad s kľúčovým slovom "fitness blogs to follow":

Vyhľadávanie kľúčových slov na blogoch

A nájdeme zoznam najlepších blogov o fitness:

Blogy na umiestnenie spätných odkazov - linkbuilding

Týchto 25 blogov je PERFEKTNÉ miesto na linkbuilding. Môžeme začať emailovú komunikáciu o spoluprácii a výmene odkazov.


Je potvrdené, že dlhšie blogy (stránky) majú vyšší SEO rating ako krátke blogy (cca 300 slov)

Podľa štúdie, ktorá analyzovala 1 milión vyhľadávani, je priemerný počet slov stránky na 1. pozícii v SERPe 1890.

Počet slov na stránka a pozícia stránky na Google

Štúdia tiež potvrdila, že dlhý obsah je mobile-friendly. Stránký s dlhým obsahom sú tiež na prvých miestach aj pri vyhľadávani cez mobil.

Prečo je dlhý obsah pozitívny ranking faktor?

Pretože informuje Google o tom, že téma je rozobratá do hĺbky a užívateľ tak nemusí hľadať ďalšie stránky.

A to nie je všetko:

Kvalitný rozsialhy obsah (In-depth content) vyvoláva pozitívne emócie a zvyšuje sa miera zdieľania cez sociálne média.

Je ťažké vyvolať emóciu z vysvetlenia problematiky, na stránke, ktorá má 300 slov.

Skrátka kvalitný a rozsiahly obsah má svoje čaro.


Toto je veľmi častá SEO chyba:

Predstavte si, že máte 2 interné odkazy na jednej stránke, ktoré smerujú na rovnakú podstránku.

Ktorý anchor text hodnotí Google ako ranking faktor? Prvý? Druhý? Alebo obidva anchor texty?

Podľa pravidla priority prvého odkazu, Google hodnotí anchor text len prvého odkazu.

Prečo je to také dôležité?

Máme navigačný bar stránky:

SEO pravidlo prvého odkazu - anchor text

Navigačný bar je takmer vždy hore, tak Google tieto odkazy vidí ako prvé.

A tu je trik celého problému:

Predstavte si, že dolu na stránku umiestnite odkaz na podstránku "Recipe index".

A tento interný odkaz má anchor text: "healthy recipes"

Druhý rovnaký odkaz na stránke

Tento druhý odkaz ale Google ignoruje, aj jeho anchor text.

Google hodnotí ako ranking faktor len prvý odkaz "Reipe Index":

Prvý odkaz na podstránku a anchor text

Dôležitá rada:

V navigačnom bare používajte kľúčové slová v anchor texte.

Ako vidíte, druhý interný odkaz na tú istú podstránku nemá pre SEO význam.


Vlastné kľúčové slová patria medzi TOP SEO tipy a triky, aké kedy existovali.

Pretože na vlasné kľúčové slovo budete v SERPe vždy prvý :-)

O čom to vlastne hovoríme?

Ak vytvoríte niečo originálne, ako značku, produkt, tutorial, návod, mechanimus, tak ste jediná osoba ktorá má optimalizovanú stránku na dané kľúčové slovo.

Ak sa stane vaša kretívna myšlienka populárna, tak budete prvý na vaše kľúčové slovo.

Ukážeme si príklad:

Na SEO blogu Backlinko vznikol blog, ktorý opisuje nárast organickej návštevnosti o 110% za 14 dní:

Nárast organickej návštevnosti a vlastné kľúčové slovo

Blog mohol byť optimalizovaná na nejakú linkbuilding stratégiu, napr. na kľúčové slovo "linkbuilding strategy".

Namiesto toho autor vytvoril nové kľúčové slovo: "The skyscraper Tehnique".

Dnes ide o zaužívaný výraz vyhľadávaný SEO marketérmi:

Mrakodrapová SEO technika

Ako môžeš urobiť rovnakú vec vo vašom biznise?

Ak budete nabudúce písať o nejekej vašej originálnej veci, ktorá je odlišná a dáva nejakú pridanú hodnotu. Nazvite ju podľa seba.


SEO nástroje na návrh kľúčových slov sú priamo závisle od hlavného kľúčového slova, ktoré do nich zadáme.

Jednoducho, ako do SEO nástroja zadáme rovnaké kľúčové slovo ako konkurencia, tak dostaneme rovnaký zoznam slov :-)

Naštastie tu je málo známy nástroj na návrh kľúčových slov (Keyword tool) SeedKeywords.com:

SEO nástroj na kľúčové slová - seedkeyword

Ako to funguje?

Najprv, stlačte "Create Scenari"

Potom zadajte do formulára otázku, čo by ľudia hľadali?

Napríklad: Chceš si kúpiť byt v Bratislave, čo by si zadal do Google?

Potom stlačte "Create my scenario" a vygeneruješ link:

otázka do SEO nástroja seedkeywords

Potom tento link pošlite svojím známym, keď ho otvoria, tak uvida v prehliadači toto:

Formulár na zadanie otázky na hľadanie kľúčových slov

Potom zadajú do formulára kľúčové slovo, a vy si potom tieto kľúčové slová môžete pozrieť:

Kľúčové slová od vaších známych

Čo je špecifický spätný odkaz (niche specific link).

Ide o odkaz na vašu stránku z tematiky rovnakej stránky. Ak máte stránku o oblečení, a máte spätný odkaz zo stránok o oblečení.

Práve tieto špecifické odkazy sú pre SEO najlepšie.

Linkbuilding spätných odkazov s autoritou môžete robiť pomocou SEO nástroja Flippa.com:

SEO nástroj na spätné odkazy s autoritou

Flippa je niečo ako amazon pre webstránky.

Je to jedinečné miesto, ako nájisť príležidosť pre kvalitný linkbuilding.

Prečo?

Pretože ľudia, ktorí predávajú svoje stránky na Flippa informujú detailne o tom ako stránky robili :-)

To znamená, že ukážu svoj: kontent marketing, kľúčové slová, spätné odkazy, atď.

Tu je názorný príklad:

Choďte na Flippa a zobrazte všetky stránky:

Zoznam webov na predaj na Flippa

Potom zadajte svoje špecifické (niche) kľúčové slovo, napr. "travel":

Vyhľadávanie stránok na predaj o cestovaní

A nastavíme počet mesačných návštevníkov, najmenej 500:

Flippa a vyhľadávanie stránok na predaj

A máme tu webstránku:

Zoznam odkazov

A dostaneme zoznam špecifických spatných odkazov na kľúčové slovo "travel" :-):

spätné odkazy s autoritou - niche

Dokonca zistíme aj linkbuilding stratégiu:

linkbuilding stratégia

Teraz vieme, že relevantné spätné odkazy boli získané PR stratégiou.

Takže ako budeme získavať relevantné spätné odkazy z týchto webov?


Google Search Console je asi NAJLEPŠÍ SEO nástroj na trhu!

Dáta z konzoly pochádzajú priamo od Googlu.

Ukážeme si veľmi efektívny a jednoduchý SEO trik, ktorý Vám zvýši návštevnosť stránok.

V sicebare konzoly vyberte: "Search Analytics":

Google vyhľadávacia konzola a analýza

Potom si zobrazte kľúčové slová, ktoré vám generujú najviac zobrazení v SERPe (Impressions):

Google konzola a zobrazenia v SERPe

Potom pekne vidíte, koľko kliknutí a impresii máte. Ak máte veľa impresii (zobrazení) stránky a málo kliknutí, tak je tu obrovský SEO potenciál získať kliknutia.

Stačí preliať link juice na tieto podstránky.

Napríklad máme stránu, ktorá sa zobrazí 28 740x a má len 11 kliknutí (na určité kľúčové slovo)

veľa zobrazení a málo klinknutí, nízke CTR

Ako zvýšime mieru prekliknutia (click through rate - CTR)?

  • Stránku musíme dostať na prvú stranu SERPu, takže nalejeme do nej link juice cez interné odkazy :-)
  • Zvýšime jej autoritu, získema relevatné spätné odkazy s autoritou.
  • Pridáme obsah, ideálne cca 1800 slov.
  • Zvýšime UX, pridáme obrázky, videa.